Reklamačný poriadok 


Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou: https://www.acanaorijen.sk/ je:


Obchodné meno:                Miroslav WEBER-MLÝN s.r.o.
Sídlo/miesto podnikania:    Tovarníky 257, 955 01 Tovarníky
Štát:                                     Slovenská republika    
IČO:                                     47 318 597
DIČ:                                     2023817796
IČ DPH:                               SK2023817796
IBAN:                                   SK4575000000004021957184        
Zapísaný v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka č.: 39572/N

E-mail: biznis@weber-mlyn.sk Tel. číslo:0904929729

Podľa § 15 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov: „Obchodník, ktorý ponúka, predáva alebo poskytuje produkty na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov, je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kontaktné údaje podľa odseku 1 písm. a) a b) a podľa § 5 ods. 1 písm. b) a c) na komunikačné prostriedky, ktoré umožňujú spotrebiteľovi rýchlo kontaktovať obchodníka a účinne s ním komunikovať.“

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Odbor ochrany spotrebiteľa
P. O. BOX 5
Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava
tel. č.: 02/58 27 21 32
tel. č.: 02/58 27 21 56


Článok I.
Úvodné ustanovenia

1. Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so:

2. Tento reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“) sa vzťahuje na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu: www.acanaorijen.sk.

3. Obchodníkom sa v tomto Reklamačnom poriadku rozumie spoločnosť s ručením obmedzeným:

Miroslav WEBER-MLÝN s.r.o., so sídlom: Tovarníky 257, 955 01 Tovarníky, Slovenská republika,  IČO: 47 318 597, DIČ: 2023817796, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 39572/N, e-mail: biznis@weber-mlyn.sk, telefonický kontakt: 0904929729 (ďalej ako „obchodník“).

4. Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade s/so:

ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

5. Cieľom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa (tak ako ho definuje § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.

6. Tento Reklamačný poriadok je v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi v každej prevádzkarni obchodníka a zároveň je zverejnený na internetovej stránke obchodníka www.acanaorijen.sk. Uzavretím kúpnej zmluvy sa stáva tento Reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi spotrebiteľom a obchodníkom. V prípade rozporu medzi Obchodnými podmienkami obchodníka a týmto Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok.

7. Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u obchodníka, ak je kupujúcim podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov). Na takýto právny vzťah (ak je kupujúcim podnikateľ), vrátane uplatnenia nárokov z vadného plnenia, resp. uplatňovania vytknutých vád z dodaného tovaru sa vzťahuje režim Obchodného zákonníka.

8. Pojmy a definície uvádzané v tomto Reklamačnom poriadku budú mať význam, ktorý:

a) je výslovne uvedený v tomto Reklamačnom poriadku a/alebo

b) je výslovne uvedený v Obchodných podmienkach obchodníka, alebo

c) na stránke www.acanaorijen.sk, a/alebo

d) je výslovne uvedený v príslušnom právnom predpise.

9.  Obchodnými podmienkami sa rozumie dokument s názvom Obchodné podmienky, ktoré vydal obchodník a so znením ktorého sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (napr. aj na stránke www. acanaorijen.sk).


Článok II. 
Zodpovednosť za vady predanej veci

1.  Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktoré sa prejavia do dvoch rokov od dodania veci (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka). V prípade, ak je predmetom kúpy tovaru krmivo, resp. tovar podliehajúci rýchlejšej skaze zodpovednosť obchodníka za vady dodaného tovaru je ohraničená minimálnou dobou použiteľnosti krmiva (dátum, dokedy výrobca zaručuje, že za správnych skladovacích podmienok si krmivo zachová aspoň svoje špecifické vlastnosti), ktorá je uvedená na obale tovaru (zvyčajne je táto použiteľnosť uvedená na zadnej strane vrecka obalu). Ak sa v označení na obale výrobku uvádza aj dátum výroby, minimálna doba použiteľnosti zvyčajne býva vyjadrená v tejto forme „... (časové obdobie v dňoch alebo mesiacoch) po dátume výroby“. Na dodaný tovar – krmivo, ktoré spotrebiteľ vráti po uplynutí doby spotreby výrobku nie je možné uplatniť reklamáciu a za takúto vadu obchodník nezodpovedá.

2.  Pri použitých – repasovaných veciach (tiež napr. predvádzací model) obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktoré sa prejavia do jedného roka od dodania (§ 619 ods. 3 Občianskeho zákonníka).

3.  Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:

a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať spotrebiteľ, vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník.

4.    Obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona. Takéto záruky obchodníka na plnenia nad rámec práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona sú obsiahnuté v bode 8 tohto článku reklamačného poriadku. Spotrebiteľ má právo požadovať plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených bode 8 tohto článku, pričom práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka nie sú takouto spotrebiteľskou zárukou dotknuté.

5.  Záručné doby začínajú plynúť dodaním veci. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol spotrebiteľovi obchodník. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu zo strany obchodníka, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.

6.  Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania (§ 505 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

7.  Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka spotrebiteľovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na spotrebiteľovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však obchodník o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne spotrebiteľa pri ponuke daru upozorniť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak má dar vady, na ktoré obchodník spotrebiteľa neupozornil, je spotrebiteľ oprávnený ho vrátiť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak spotrebiteľovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je spotrebiteľ povinný vrátiť obchodníkovi všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež to, čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t.j. aj tovar prijatý ako dar (§ 457 Občianskeho zákonníka v spojení s § 48 ods. 2 a § 52a ods. 2 druhá veta Občianskeho zákonníka).

8.   Obchodník ako výhradný dovozca značiek ACANA a ORIJEN je presvedčený o kvalite týchto výrobkov, a preto ponúka nadštandardné možnosti riešenia reklamácie. Ak spotrebiteľ kúpi tovar - krmivo týchto značiek a dodané krmivo spôsobuje zvieraťu tráviace problémy, alebo ho zviera nechce jesť, hoci bol uplatnený postupný prechod z pôvodného krmiva na dodané krmivo podľa pokynov výrobcu krmiva, uvedených na obale výrobku, môže sa spotrebiteľ obrátiť na obchodníka prostredníctvom telefónneho číslo: 0904929729 alebo e-mailovej adresy biznis@weber-mlyn.sk a dohodnúť sa na riešení reklamácie nad rámec zákona, napr. ak sa zistí alergia alebo citlivosť zvieraťa na kúpené krmivo  a spotrebiteľ si vyberie iný typ krmiva, spotrebiteľ po vopred dojednanej dohode s obchodníkom zašle kúpené - nevyhovujúce krmivo späť obchodníkovi. Obchodník mu v takomto prípade po objednaní a zaplatení novej objednávky tovaru-krmiva dodá iné - alternatívne krmivo a spotrebiteľovi po obdržaní pôvodného krmiva vráti platbu za pôvodné krmivo.


Článok III. 
Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

1.    Spotrebiteľ môže vytknúť vadu predanej veci v ktorejkoľvek prevádzkarni obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

2.    Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia lehôt podľa Článku II.  Reklamačného poriadku (bod 1 až 3). Právo odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť podľa predchádzajúcej vety má spotrebiteľ iba vtedy, ak sám nie je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, pričom spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníka (§ 621 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

3.    Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú obchodník zodpovedá, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí spotrebiteľ uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

4.    Právo na opravu si spotrebiteľ uplatňuje na adrese sídla obchodníka (Tovarníky 257) alebo u iného podnikateľa určeného na opravu v záručnom liste (ďalej len „záručný servis‟). Adresy a telefónne kontakty záručných servisov nájde spotrebiteľ v záručnom liste a/alebo uvedené na webovej stránke obchodníka www.acanaorijen.sk. Ostatné práva zo zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si spotrebiteľ uplatňuje v na adrese sídla obchodníka.

5.    Spotrebiteľ je povinný vytknúť vadu ihneď po zistení vady tovaru, najneskôr však v lehote podľa bodu 2 tohto Článku a to zaslaním e-mailu prostredníctvom www stránky obchodníka: www.acanaorijen.sk, pričom je spotrebiteľ povinný vyplniť a v prílohe e-mailu zaslať reklamačný protokol. Ostatné všeobecné podmienky  pri uplatnení reklamácie sú uvedené v Článku IV., bod  1 tohto reklamačného poriadku. Reklamáciu je možné uplatniť aj osobne priamo v sídle obchodníka (Tovarníky 257) počas pracovných dní v čase  od 8,00 hod. do 17,00 hod. a v sobotu v čase od 8,00 hod. do 12,00 hod. Reklamačné konanie začína plynúť dňom prijatia reklamovaného tovaru (komplet vrátane príslušenstva a sprievodných dokumentov) v sídle obchodníka. Náklady na dopravu (poštovné) reklamovaného tovaru do sídla obchodníka  znáša spotrebiteľ. Reklamovaný tovar nie je možné zaslať na dobierku, obchodník si vyhradzuje právo takéto dobierky neprevziať. Ak reklamovanému tovaru počas prepravy uplynie záručná doba, nárok na uplatnenie reklamácie v tejto časti spotrebiteľovi zaniká.    

6.    Obchodník alebo ním poverená osoba oprávnená posudzovať vady (ďalej len „určená osoba“), poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom (po doručení reklamovaného tovaru postupom podľa bodu 5 tohto Článku). Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka). Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, aj po jeho predchádzajúcom odmietnutí, spotrebiteľ môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu, v takom prípade sa na opakované vytknutie vady nevzťahuje postup podľa prvej vety tohto bodu (§ 622 ods. 4 Občianskeho zákonníka).

7.    Ak sa preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu podľa Článku III., ods. 6 Reklamačného poriadku, má spotrebiteľ právo si u obchodníka uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

8.    Písomným potvrdením o vytknutí vady je kópia reklamačného protokolu (v prípade osobného doručenie reklamovaného tovaru obchodníkovi). Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy.

9.    V prípade, že sa spotrebiteľ informuje na spôsob vybavenia reklamácie, obchodník mu poskytne informácie o spôsobe a stave reklamácie sám alebo prostredníctvom autorizovanému servisu.

10.    Obchodník vydá o vybavení reklamácie písomný doklad, ktorým je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Ako doplnkové oznámenie k písomnému dokladu môže obchodník zaslať spotrebiteľovi SMS správu obsahujúcu informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní, prípadne e-mailom, ak ho má k dispozícii.

11.    Spotrebiteľ má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená (§ 621 ods. 4 Občianskeho zákonníka).

 

Článok IV. 
Všeobecné podmienky reklamácie

1.    Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady u obchodníka je spotrebiteľ povinný:

a)     predložiť riadne vyplnený a podpísaný reklamačný protokol, formulár ktorého je na webovej stránke obchodníka www.acanaorijen.sk, 

b)     predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený u obchodníka,

c)  zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),

d)     v prípade tovaru, pri použití ktorého si spotrebiteľ zaregistroval/vytvoril osobné konto (e-mailové a/alebo obdobný účet užívateľa) a/alebo nastavil pre dotknutý tovar heslo, je spotrebiteľ povinný zrušiť/odstrániť obmedzenie prístupu k obsahu zariadenia heslom a súčasne sa odhlásiť z uvedeného konta, resp. takéto konto zrušiť a pokiaľ je to možné, uviesť dotknuté zariadenie do pôvodného stavu,

e) predložiť originál záručného listu/obdobného dokladu, v prípade, ak si spotrebiteľ uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom,

f)     odovzdať obchodníkovi tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k predanému tovaru,

g)     poskytnúť súčinnosť pri vyplnení reklamačného protokolu povereným pracovníkom obchodníka a podpisom vyjadriť súhlas s jeho obsahom.
 

2.    Spotrebiteľ je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 Zákona č. 108/2024 Z.z., a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,

 

Článok V.

Spôsob vybavenia reklamácie

1.    Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s iným spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by iný spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

2.    Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností, vrátane zohľadnenie podmienok vyplývajúcich z Reklamačného poriadku.

3.    Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, najviac v lehote 30 dní, po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, a to bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Náklady prevzatia veci na účely opravy alebo výmeny, rovnako tak náklady dodania opravenej veci alebo náhradnej veci spotrebiteľovi znáša obchodník. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

4.    Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel    z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj (§ 623 ods. 5 Občianskeho zákonníka).

5.    Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

6.    Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:

a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,

b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,

c) obchodník odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali  neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,

d)  vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e)  vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo

f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.

7.  Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.

8.  Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

9.  Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenej bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

10.     Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.

11.     Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša obchodník.

12.    V prípade, ak bude reklamácia uznaná, obchodník znáša náklady spotrebiteľa na poštovné pri vrátení tovaru vo výške najlacnejšieho bežného spôsobu dodania ponúkaného obchodníkom.

 

Článok VI. 
Alternatívne riešenie sporu

1.    V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.

2.    Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

3.    Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Článok VII. 
Záverečné ustanovenia

1.    Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tento Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí.
2.    Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačného poriadku, ktorý nadobúda účinnosť dňom uverejnenia jeho aktualizovaného znenia na internetovej stránke www.acanaorijen.sk.


 

Hľadať: ""

0 ks
Košík: 0,00
  • Volejte 385 388 458
  • Kontakt