Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou https://www.acanaorijen.sk/ je obchodná spoločnosť:
Obchodné meno: Miroslav WEBER-MLÝN s.r.o.
Sídlo/miesto podnikania: Tovarníky 257, 955 01 Tovarníky
Štát: Slovenská republika
IČO: 47 318 597
DIČ: 2023817796
IČ DPH: SK2023817796
IBAN: SK4575000000004021957184
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka č.: 39572/N
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Odbor ochrany spotrebiteľa
P. O. BOX 5
Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava
tel. č.: 02/58 27 21 32
tel. č.: 02/58 27 21 56
Podľa § 5 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov:
„ Obchodník je povinný pred uzavretím zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie produktu za odplatu, alebo ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, ak nie sú tieto informácie zjavné vzhľadom na okolnosti uzavretia zmluvy alebo na povahu produktu, spotrebiteľovi jasným a zrozumiteľným spôsobom oznámiť ...“ všeobecné informácie, ktoré požaduje tento zákon.
Podľa § 15 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov:
„Obchodník je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, okrem informácií podľa § 5 spotrebiteľovi jasne a zrozumiteľne oznámiť ...“ osobitné informácie, ktoré požaduje tento zákon.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) boli vypracované za účelom splnenia informačných povinností obchodníka voči spotrebiteľovi v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Tieto VOP sú vydané v súlade s/so:
Podmienky, ktoré sa používajú v týchto VOP s prvým veľkým písmenom, majú na účely kúpnej zmluvy a týchto VOP tieto významy:
Predávajúcim je obchodná spoločnosť Miroslav WEBER - MLÝN s.r.o., IČO 47 318 597, so sídlom č.p. 257, Tovarníky, PSČ 95501, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom v Nitre, oddiel: Sro, Vložka číslo: 39572/N, ktorá v súvislosti s predajom tovarov prostredníctvom e-shopu, ktorý prevádzkuje, koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Obchodníkom je obchodná spoločnosť Miroslav WEBER - MLÝN s.r.o., IČO 47 318 597, so sídlom č.p. 257, Tovarníky, PSČ 95501, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec ponúkaná na predaj v E-shope Predávajúceho.
Spotrebiteľom je fyzická osoba v postavení Kupujúceho, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom E-shopu uzatvára s Predávajúcim kúpnu zmluvu, predmetom ktorej je dodanie Tovaru na výkon podnikateľskej činnosti Kupujúceho (Kupujúci v postavení Podnikateľa) alebo dodanie Tovaru pre potreby Kupujúceho ako Spotrebiteľa.
E-shop je internetový obchod, prevádzkovaný na serveri Predávajúceho na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese https://www.acanaorijen.sk/ umožňujúci kúpu Tovaru od Predávajúceho na diaľku, pričom prevádzkovateľom E-shopu je Predávajúci.
Predajnou cenou je konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku Tovaru alebo za určené množstvo Tovaru.
Jednotkovou cenou je konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický Tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji Tovaru.
Kúpna zmluva je zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu Predávajúceho (E-shopu), ktorej predmetom je dodanie Tovaru. Postup uzatvárania kúpnej zmluvy je definovaný v článku 4.4 VOP.
Miesto dodania je miesto, ktoré Kupujúci určí pri uzatváraní kúpnej zmluvy ako miesto, kde má Predávajúci zaslať objednaný Tovar a ktoré je určené týmito údajmi: názov obce, názov ulice, orientačné a popisné číslo a PSČ. V prípade, že Kupujúci vyzdvihne Predmet kúpnej zmluvy v sídle Predávajúceho, potom miestom dodania sa rozumie adresa sídla Predávajúceho.
Objednávkou je odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky E-shopu predávajúceho, cenu tohto tovaru, ktorý je spracovaný elektronickým systémom predávajúceho.
Podnikateľom je:
Podnikateľom sa rozumie pre účely týchto VOP tá osoba, ktorá jedná v súlade s predchádzajúcou vetou tohto odseku v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak Kupujúci uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia ustanovenia uvedené v časti VOP pre Podnikateľov. Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim, ktorým je Podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP, ani osobitnou zmluvou uzatvorenou medzi Obchodníkom a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb.z. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a touto osobitnou Kúpnou zmluvou (ak bude uzatvorená) majú prednosť dojednania v tejto osobitnej Kúpnej zmluve.
Predmetom kúpnej zmluvy (objednávky) je Tovar vybraný Kupujúcim z ponuky E-shopu, ktorý si Kupujúci objednal a ktorý je predmetom príslušnej Kúpnej zmluvy.
Obchodnou praktikou je konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia vrátane reklamy a marketingu Obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím Tovaru Spotrebiteľovi.
2.1. Tieto Obchodné podmienky Predávajúceho – obchodnej spoločnosti Miroslav WEBER - MLÝN s.r.o., IČO 47 318 597, so sídlom č.p. 257, Tovarníky, PSČ 955 01, ktorá je zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom v Nitre, oddiel: Sro, Vložka číslo: 39572/N upravujú vzťahy, t.j. vzájomné práva a povinnosti medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim na jednej strane a fyzickou alebo právnickou osobou ako Kupujúcim na strane druhej v postavení podnikateľa alebo spotrebiteľa, prostredníctvom internetového obchodu (E-shopu) Predávajúceho, ktorý je prevádzkovaný na serveri Predávajúceho a dostupný je na internetovej adrese: https://www.acanaorijen.sk.
2.2. Na základe kúpnej zmluvy sa Predávajúci zaväzuje odovzdať Predmet kúpnej zmluvy Kupujúcemu a umožniť mu nadobudnúť vlastníctvo k nemu. Naopak, Kupujúci sa zaväzuje Predmet kúpnej zmluvy prevziať a zaplatiť zaň Predávajúcemu kúpnu cenu.
2.3. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a upravujú práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho z Kúpnej zmluvy uzatvorenej prostredníctvom E-shopu. Predávajúci môže jednostranne zmeniť alebo doplniť znenie VOP. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vyplývajúce z obdobia účinnosti predchádzajúceho znenia VOP. Súhlasom s VOP Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s VOP a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí.
2.4. Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, výslovne neupravené týmito VOP sa riadia nasledovnými zákonmi:
a ďalšími súvisiacimi relevantnými prepismi, ktoré upravujú vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim.
2.5. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim v postavení Podnikateľa, výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník a ďalšími súvisiacimi relevantnými prepismi, ktoré upravujú vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim.
2.6. Realizáciou nákupu prostredníctvom e-shopu Predávajúceho vyjadruje Kupujúci svoj súhlas s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy, keď inak by nebolo možné vzájomný zmluvný vzťah založiť. Náklady na prostriedky komunikácie (najmä internetové pripojenie, telefónne hovory) na diaľku sa nelíšia od základných sadzieb. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením Kúpnej zmluvy si hradí Kupujúci sám.
Obchodník týmto v súlade s § 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa oznamuje Spotrebiteľovi, tiež v súlade s § 5 zákona č. 22/2004 Z.z. (Zákon o elektronickom obchode...) nasledovné informácie:
3.1. Informácie o Tovare a opis jeho hlavných vlastností sú uvedené na webovom rozhraní E-shopu Predávajúceho vždy pri položke Tovaru, prípadne sú Spotrebiteľovi oznámené v rámci procesu vytvárania objednávky Tovaru (uzatvárania Kúpnej zmluvy) a to vrátane Predajnej ceny Tovaru, prípadne spôsobu jej výpočtu a vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov súvisiacich s dodaním Tovaru Spotrebiteľovi. Ceny Tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní a všetkých súvisiacich poplatkov stanovených zákonom.
3.2. Informácie o Obchodníkovi:
Obchodné meno: Miroslav WEBER - MLÝN s.r.o.
Sídlo: Tovarníky 257, 955 01 Tovarníky
E-mail predávajúceho: biznis@weber-mlyn.sk
Tel. číslo predávajúceho: +421/904 929 729
Adresa prevádzky predávajúceho: predajňa Miroslav WEBER - MLÝN s.r.o.
(maloobchodná predajňa) Tovarníky 257, 955 01 Tovarníky
E-mail prevádzky: obchodwm@weber-mlyn.sk
Telefón na prevádzku: +421/38 538 84 58
Otváracie hodiny prevádzky:
Pondelok: 8:00 – 17:00 hod.
Utorok: 8:00 – 17:00 hod.
Streda: 8:00 – 17:00 hod.
Štvrtok: 8:00 – 17:00 hod.
Piatok: 8:00 – 17:00 hod.
Sobota: 9:00 – 12:00 hod.
3.3. Adresa na ktorej Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet je identická s adresou uvedenou v bode 3.2. týchto VOP.
3.4. Spôsob platby a spôsob dodania Tovaru Spotrebiteľ volí v rámci zadávania objednávky z predložených možností. Platobné a dodacie podmienky sú bližšie upravené v článku 5. a 6. VOP.
3.5. Náklady na dodanie Tovaru sú uvádzané na webovom rozhraní obchodu (E-shopu) Obchodníka v rámci procesu vytvárania objednávky a sú uvedené vždy samostatne. Obchodník upozorňuje, že Tovar zasiela len v rámci územia Slovenskej republiky.
3.6. Práva vznikajúce z chybného plnenia, ako aj ďalšie podmienky pre uplatňovanie týchto práv vyplývajúcich z chybného plnenia, sú upravené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach (čl. 7. a 9. ) a v Reklamačnom poriadku Obchodníka. Podrobnejšie informácie o podmienkach reklamačného konania v rozsahu informácií podľa § 5 ods. 1, písm. f) až h) Zákona o ochrane spotrebiteľov sú zverejnené na www stránke Obchodníka: www.acanaorijen.sk v časti „Reklamačný poriadok“.
3.7. Obchodník neposkytuje záruku za akosť podľa prísnejších zásad, ako ustanovuje Občiansky zákonník a ako je definovaná v čl. 7. VOP.
3.8. Okrem situácie predvídanej v čl. 5., ods. 5.1. písm. d), t.j. ak si Kupujúci zvolí platbu bezhotovostným prevodom z účtu Kupujúceho, Obchodník nepožaduje od Spotrebiteľa zaplatenie zálohy alebo iné podobné platby.
3.9. Obchodník neuzatvára zmluvy, ktorých predmetom je opakované plnenie alebo zmluvy na dobu neurčitú, či zmluvy, pri ktorých sa automaticky predlžuje ich platnosť; zmluvy na dobu určitú trvajú do doby naplnenia ich účelu.
3.10. Spotrebiteľ, má právo od zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do štrnástich dní odo dňa prevzatia Tovaru, pričom Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom momentom, kedy Spotrebiteľ prevezme Tovar, alebo všetky jeho časti buď osobne, alebo ním určenou treťou osobou s výnimkou dopravcu. Ak sa Tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene Tovar sa považuje za dodaný okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného Tovaru. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ však nemôže odstúpiť od zmluvy z dôvodov uvedených v § 19, ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Bližšie informácie o možnostiach využitia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy Spotrebiteľa sú uvedené v čl. 9. VOP.
3.11. V prípade odstúpenia od zmluvy znáša Spotrebiteľ náklady na vrátenie Tovaru a ak ide o zmluvu uzatvorenú prostredníctvom prostriedku komunikácie na diaľku, znáša Spotrebiteľ aj náklady za vrátenie Tovaru, ak tento Tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
3.12. Vybavovania sťažností alebo podnetov Kupujúcich zaisťuje Obchodník prostredníctvom elektronickej adresy uvedenej v bode 3.2. týchto VOP. Informáciu o vybavení sťažnosti alebo podnetu Spotrebiteľa zašle Obchodník na e-mailovú adresu Spotrebiteľa, oznámenú Obchodníkovi v rámci procesu vytvárania objednávky, resp. na elektronickú adresu Spotrebiteľa uvedenú v podanom podnete Spotrebiteľa, ak sa táto líši od adresy oznámenej Spotrebiteľom v rámci procesu vytvárania objednávky. Spotrebiteľ má tiež možnosť obrátiť sa za účelom mimosúdneho riešenia sporov na Slovenskú obchodnú inšpekciu (Čl. 12., bod 12.2. VOP) alebo sa môže obrátiť na systém alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „ARS“) podľa čl. 10 týchto VOP.
3.13. Kúpna zmluva / objednávka, vrátane VOP, je uložená u Obchodníka v elektronickej podobe po dobu stanovenú príslušnými právnymi predpismi a nie je voľne prístupná.
3.14. Kúpna zmluva / objednávka a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu / objednávku možno uzavrieť v slovenskom jazyku. Ak tomu nebránia okolnosti na strane Obchodníka ani Spotrebiteľa, je možné uzatvoriť zmluvu aj v inom, pre obe strany zrozumiteľnom jazyku.
3.15. Jednotlivé úkony vedúce k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy, vrátane technických prostriedkoch na zistenie a opravu chýb vzniknutých pri zadávaní dát pred podaním objednávky sú popísané v týchto VOP (čl. 4. VOP);
3.16. Predajná cena pre Spotrebiteľa alebo pre skupinu Spotrebiteľov nie je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania*.
4.1. E-shop obsahuje informácie o Tovare vrátane cien jednotlivých Tovarov, pričom pri každom Tovare je uvedená cena Tovaru bez DPH, sadzba DPH v % platná pre danú Tovarovú položku, suma príslušnej DPH pre danú Tovarovú položku a tiež cena Tovaru vrátane DPH a je platná v čase uzatvorenia zmluvy. Ceny Tovaru zostávajú v platnosti dovtedy, kým sú zobrazené vo webovom rozhraní E-shopu. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť Predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dojednaných podmienok.
4.2. E-shop obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s dodaním Tovaru. Informácie o nákladoch spojených s dodaním Tovaru uvedené vo webovom rozhraní E-shopu sú platné len v prípadoch, keď Tovar má byť dodaný na územie Slovenskej republiky. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť Obchodníka dodať Tovar Spotrebiteľovi za individuálnych podmienok.
4.3. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti od povahy objednávky (množstvo Tovaru, výška kúpnej ceny, odhadované náklady na dopravu Tovaru) požiadať Spotrebiteľa o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).
4.4. Proces uzatvárania kúpnej zmluvy / objednávky v E-shope je nasledovný:
4.4.1. Kupujúci si vyberie Tovar v E-shope Predávajúceho. Kupujúci potvrdí výber Tovaru kliknutím na odkaz "Kúpiť
4.4.2. Ak si Kupujúci už vybral všetok Tovar, klikne na odkaz "Objednávka” a Kupujúcemu sa zobrazí objednávkový formulár, v ktorom je Kupujúci povinný vyplniť údaje za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy (povinné údaje sú označené hviezdičkou). Odoslaním objednávky Kupujúci súhlasí s tým, že je povinný zaplatiť za objednaný Tovar.
4.4.3. Súčasťou objednávkového formulára sú aj tieto VOP, s ktorými je Kupujúci - Spotrebiteľ povinný sa oboznámiť a súhlasiť s nimi. Kupujúci - Spotrebiteľ vytvorením a odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy oboznámil :
a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente vytvorenia objednávky. Ak Kupujúci zistí, že chce objednávku ešte viac zmeniť alebo doplniť, môže sa vrátiť k predchádzajúcemu kroku objednávky a následne zmeniť údaje v objednávkovom formulári. V prípade, že Kupujúci súhlasí so všetkými údajmi v objednávkovom formulári a tiež súhlasí so znením VOP (v prípade Spotrebiteľa) a ostatných zmluvných dokumentov, potvrdí objednávku kliknutím na odkaz "Objednávka s povinnosťou platby”. Kliknutím na toto tlačidlo na Kupujúceho prechádza povinnosť prevziať objednaný tovar a zaplatiť zaň Kúpnu cenu.
4.4.4. Potvrdenie o prijatí objednávky bude zaslané na e-mailovú adresu Kupujúceho. Toto potvrdenie o prijatí objednávky nie je uzatvorením Kúpnej zmluvy. Objednávku bude ďalej spracovávať Predávajúci. Potvrdzujúci e-mail (potvrdenie o prijatí objednávky) bude obsahovať najmä tieto informácie:
a) číslo objednávky
b) dátum zadania objednávky
c) fakturačná adresa Kupujúceho
d) miesto dodania Kupujúcemu
e) zoznam a množstvo objednaného Tovaru a jeho kúpna cena (jednotkové kúpne ceny)
f) celková kúpna cena.
4.4.5. Pri objednávke Tovaru je Kupujúci povinný poskytnúť všetky údaje správne a pravdivo. Údaje poskytnuté Kupujúcim pri objednávke Predmetu kúpnej zmluvy považuje Predávajúci za správne.
4.4.6. Ak Predávajúci súhlasí s objednávkou, zašle Kupujúcemu záväzné potvrdenie objednávky, čím dôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy. Za záväzné potvrdenie sa považuje e-mailové potvrdenie zaslané na adresu Kupujúceho, uvedenú v jeho objednávke, ktoré je zaslané po predchádzajúcom odoslaní potvrdenia o prijatí objednávky (samotné potvrdenie o prijatí objednávky do systému Predávajúceho nie je považované za záväzné potvrdenie objednávky). Potvrdenie objednávky Predávajúci spravidla odošle po overení dostupnosti a možného termínu dodania objednaného Tovaru. Predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) sa považuje za záväznú pre obe strany. Za podstatné podmienky Kúpnej zmluvy sa považuje obsah objednávky (presná špecifikácia Tovaru, jeho množstvo, cena za tovar, cena za prepravu, spôsob a termín predpokladaného doručenia). Zároveň Obchodník Spotrebiteľovi zašle poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; Obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (formát PDF) podľa prílohy č. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa, postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy.
4.4.7. Predávajúci môže objednávku odmietnuť prostredníctvom e-mailovej správy adresovanej Kupujúcemu na e-mail Kupujúceho uvedený v objednávke alebo nedoručením záväzného Potvrdenia objednávky podľa predchádzajúceho bodu VOP do 14 dní odo dňa odoslania objednávky.
4.5. Predávajúci sa môže odchýliť od množstva Tovaru požadovaného Kupujúcim o +/- 5%. Takýto rozdiel zmluvné strany nepovažujú za nedodanie Tovaru alebo chybné dodanie Tovaru, ale v takom prípade je Kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu zodpovedajúcu skutočne dodanému Tovaru.
4.6. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie s dodaním Tovaru, ak bolo spôsobené okolnosťami vylučujúcimi jeho zodpovednosť za takéto omeškanie. Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za omeškanie s dodaním Tovaru v zmysle tejto Zmluvy sa považujú za mimoriadne okolnosti brániace dočasnému alebo trvalému splneniu stanovených povinností, ak k nim došlo po jeho uzavretí nezávisle od vôle Predávajúceho a ak tieto okolnosti alebo ich dôsledky nemohol Predávajúci odvrátiť ani pri všetkom úsilí, ktoré môže byť v danej situácii primerane potrebné vynaložiť (napr. živelná pohroma, vojna, pandemická situácia a pod. )
5.1. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu a všetky náklady spojené s dodaním Tovaru Predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
a) na dobierku na mieste dodania uvedenom Kupujúcim v objednávke;
b) v hotovosti alebo platobnou kartou v predajni Predávajúceho (osobný odber),
c) online platobnou kartou;
d) bezhotovostným prevodom na účet Predávajúceho uvedený v potvrdení o prijatí Objednávky a o uzatvorení kúpnej zmluvy.
5.2. Kupujúci je oprávnený zmeniť dohodnutý spôsob úhrady kúpnej ceny len po dohode s Predávajúcim.
5.3. Spolu s kúpnou cenou je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu aj náklady spojené s dodaním Predmetu kúpnej zmluvy vo výške uvedenej v záväznom potvrdení objednávky podľa článku 4, bod 4.4.6. týchto VOP.
5.4. Predávajúci nevyžaduje od Kupujúceho zálohu alebo inú podobnú platbu. Tým nie sú dotknuté ustanovenia čl. 5, body 5.6. a 5.7. týchto VOP, týkajúce sa povinnosti zaplatiť Kúpnu cenu za Tovar vopred.
5.5. V prípade dobierky je Kúpna cena splatná pri prevzatí Tovaru. V prípade, ak Kupujúci nezaplatí Kúpnu cenu pri prevzatí Tovaru a Predávajúci alebo tretia strana zabezpečujúca prepravu Tovaru v mene Predávajúceho z tohto dôvodu odmietne odovzdať Tovar Kupujúcemu, Predávajúci z dôvodu nezaplatenia Kúpnej ceny v takomto prípade odstúpi od Kúpnej zmluvy. Kupujúci je však v tomto prípade povinný uhradiť Predávajúcemu náklady na dodanie Tovaru vo výške dohodnutej v Kúpnej zmluve, a to do 14 dní odo dňa, kedy Kupujúcemu nebol Tovar odovzdaný z dôvodu nezaplatenia Kúpnej ceny.
5.6. V prípade bezhotovostnej platby je Kupujúci povinný zaplatiť Kúpnu cenu za Tovar, pričom je Kupujúci povinný v údajoch o platbe uviesť aj variabilný symbol platby. Číslo účtu Predávajúceho (IBAN) a variabilný symbol platby (variabilný symbol je zvyčajne rovnaký ako číslo objednávky) sú oznámené Kupujúcemu v záväznom potvrdení objednávky (viď. článok 4., bod 4.4.6. VOP ). V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť Kupujúceho uhradiť Kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet Predávajúceho, pričom Predávajúci si vyhradzuje právo na omeškanie s dodávkou Tovaru v prípade, ak bude potrebné dodatočne identifikovať došlú úhradu (neuvedený variabilný symbol platby, nesprávny variabilný symbol platby a pod.). V prípade bezhotovostnej platby prevodom na účet Predávajúceho je Kúpna cena splatná do 3 dní odo dňa potvrdenia objednávky. Ak Kúpna cena nie je zaplatená do 14 dní odo dňa, keď bolo Kupujúcemu zaslané potvrdenie objednávky od Predávajúceho, objednávka automaticky zaniká.
5.7. V prípade platby on-line platobnou kartou Kupujúci zaplatí prostredníctvom platobnej brány, t.j. prostredníctvom elektronickej platobnej služby, ktorá Kupujúcemu umožňuje pohodlne a bezpečne platiť platobnou kartou v E-shope Predávajúceho. Registrácia nie je nutná pre platby kartou, stačí poskytnúť číslo vašej platobnej karty, dátum vypršania, CVC kód a e-mailovú adresu Kupujúceho. Ak si Kupujúci vyberie on-line platbu platobnou kartou ako možnosť platby v E-shope Predávajúceho, dostane sa na bezpečnú stránku platenia on-line platieb, kde je možné platiť pomocou údajov na platobnej karte Kupujúceho. Transakciu Kupujúci môže kedykoľvek zrušiť kliknutím na odkaz „Vrátiť sa do obchodu bez platby“. Údaje platobnej karty Kupujúceho sa do e-shopu Predávajúceho e-shopu nedostanú. Internetový obchod Predávajúceho nemá prístup k platobnej karte Kupujúceho, k jej údajom, číslam, dátumom splatnosti v žiadnej forme. Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie štandardy bezpečnosti.
5.8. Predávajúci je oprávnený požadovať zaplatenie celej Kúpnej ceny pred odoslaním Tovaru Kupujúcemu. Za účelom vylúčenia pochybností ustanovenie § 591 Občianskeho
zákonníka o možnosti zaplatiť kúpnu cenu Kupujúcim až po prezretí Predmetu kúpy sa vzhľadom na dohodnutý spôsob odovzdania Predmetu kúpy neuplatňuje. Akékoľvek zľavy z ceny Tovaru nie je možné kombinovať.
5.9. Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad — Faktúru vystaví Predávajúci Kupujúcemu po zaplatení Kúpnej ceny, ktorú pošle Kupujúcemu v elektronickej forme na elektronickú adresu (e-mail) Kupujúceho najneskôr do 3 dní odo dňa dodania Tovaru. Na vyžiadanie Kupujúceho môže Obchodník zaslať Faktúru spolu s objednaným tovarom.
5.10. Pri predaji Tovaru je Predávajúci oprávnený dočasne ponúknuť buď všetok Tovar, alebo len určitý Tovar za nižšiu cenu, ako je cena, za ktorú je Tovar štandardne ponúkaný, tzv. "akciová cena“. V prípade, že po uzatvorení Kúpnej zmluvy je zrejmé, že Tovar nie je možné dodať za akciovú cenu, pretože Tovar ponúknutý za akciovú cenu bol vypredaný, je Obchodník povinný túto skutočnosť oznámiť Kujúcemu s tým, že v prípade, ak Kupujúci nemá záujem kúpiť Tovar za bežnú (neakciovú) cenu, má Kupujúci právo objednávku zrušiť .
6.1. Po odoslaní záväzného potvrdenia objednávky (čl. 4, bod 4.4.6. VOP) sa Predávajúci zaväzuje doručiť Tovar Kupujúcemu. Táto povinnosť je splnená okamihom odovzdania Tovaru tretej osobe zabezpečujúcej prepravu Tovaru Kupujúcemu. Dodacia lehota je najneskôr 30 dní odo dňa záväzného potvrdenia objednávky (uzatvorenia zmluvy).
6.2. Predávajúci doručuje Tovar spravidla:
6.3. Kupujúci je povinný v objednávkovom formulári uviesť miesto dodania. Takto určené miesto dodania je možné následne zmeniť až po dohode s Predávajúcim. Predávajúci je povinný zabezpečiť odoslanie Tovaru na miesto dodania a Kupujúci je povinný prevziať Tovar v mieste dodania. Všetky náklady spojené s prepravou Tovaru na miesto dodania znáša Kupujúci.
6.4. Ak Kupujúci prevezme Tovar od tretej osoby vykonávajúcej jej prepravu na miesto dodania, je povinný skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru. Ak Kupujúci pri kontrole zistí, že obal je porušený alebo zásielka obsahujúca Tovar je poškodená alebo zdeformovaná, nesmie prevziať zásielku a je povinný bezodkladne informovať Predávajúceho o týchto skutočnostiach. Predávajúci je oprávnený dodať Kupujúcemu náhradné plnenie do 14 dní odo dňa, keď bolo Kupujúcim oprávnene zamietnuté prevzatie zásielky. V prípade, že zásielka obsahujúca Tovar nevykazuje žiadne známky vonkajšieho poškodenia alebo deformácie, ale po prevzatí zásielky kontrolou obsahu zásielky Kupujúci zistí, že doručený Tovar je poškodený a táto škoda mohla vzniknúť počas prepravy zásielky, je Kupujúci povinný taktiež o týchto skutočnostiach informovať Predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr však do troch pracovných dní odo dňa, kedy tieto skutočnosti zistil, inak zodpovedá za škodu, ktorá vznikla Predávajúcemu v dôsledku porušenia tejto povinnosti. V ďalšom je postup pri vybavovaní reklamácie Kupujúceho riešený v reklamačnom konaní, ktorého podmienky sú určené v Reklamačnom poriadku Predávajúceho.
7.1. Záruka sa riadi platnými predpismi SR. Štandardná záruka pre Spotrebiteľa je 24 mesiacov na nový Tovar (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka) a 12 mesiacov na repasovaný – použitý Tovar (§ 619 ods. 3 Občianskeho zákonníka). Záruka začína plynúť Kupujúcemu dňom prevzatia Tovaru.
7.2. V prípade ak sa jedná o zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim v postavení Podnikateľa podľa Obchodného zákonníka, tak Predávajúci zodpovedá za vady Tovaru najneskôr do dvoch rokov od doby dodania Tovaru (§ 428 ods. 1 písm. c) Obchodného zákonníka).
7.3. V prípade, ak je predmetom kúpy Tovaru krmivo, resp. tovar podliehajúci rýchlejšej skaze zodpovednosť Predávajúceho za vady dodaného Tovaru je ohraničená minimálnou dobou použiteľnosti krmiva (dátum, dokedy výrobca zaručuje, že za správnych skladovacích podmienok si krmivo zachová aspoň svoje špecifické vlastnosti), ktorá je uvedená na obale tovaru (zvyčajne je táto použiteľnosť uvedená na zadnej strane vrecka obalu). Ak sa v označení na obale výrobku uvádza aj dátum výroby, minimálna doba použiteľnosti zvyčajne býva vyjadrená v tejto forme „... (časové obdobie v dňoch alebo mesiacoch) po dátume výroby“. Na dodaný Tovar – krmivo, ktoré kupujúci vráti po uplynutí doby spotreby výrobku nie je možné uplatniť reklamáciu a za takúto vadu Predávajúci nezodpovedá. V prípade, ak má objednané krmivo dátum spotreby menej ako 2 mesiace Predávajúci sa takéto krmivo zaväzuje dodať Kupujúcemu len s jeho predchádzajúcim súhlasom.
7.3. Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv vyplývajúcich z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi, najmä ustanoveniami § 618 až 626 Občianskeho zákonníka (v prípade, ak je Kupujúci Spotrebiteľom).
7.4. Práva vyplývajúce z chybného plnenia uplatňuje Kupujúci u Predávajúceho na adrese jeho sídla, kde je možné prijatie reklamácie vzhľadom na predávaný sortiment. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy bol Tovar, ktorý je predmetom reklamácie doručený Predávajúcemu. Kupujúci je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu čistý, vrátane príslušenstva. Kupujúci je povinný doručiť Predávajúcemu spolu s Predmetom kúpnej zmluvy aj doklad o kúpe Predmetu kúpnej zmluvy a stručný popis vady Tovaru, vrátane spôsobu jej vzniku (ak je mu známa).
7.5. Uplatnenie práv z chybného plnenia vo vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim v postavení podnikateľa sa riadi režimom Obchodného zákonníka.
7.6. Pre uplatnenie práv z chybného plnenia vo vzťahu medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sa postupuje podľa Reklamačného poriadku Obchodníka, ktorý je zverejnený na internetovej stránke Obchodníka: www.acanaorijen.sk.
8.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo Tovaru:
8.2. Riziko poškodenia Tovaru (nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia veci ) prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho spolu s prechodom vlastníctva Tovaru.
9.1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovení § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
a) o dodávke Tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
b) o dodávke Tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa, Tovaru vyrobeného na mieru alebo Tovaru určeného osobitne pre jedného Spotrebiteľa;
c) o dodávke Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
d) o dodávke Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
e) o dodávke Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom.
9.2. Pokiaľ nejde o prípad uvedený v čl. 9, bod 9.1., alebo nejde iný prípad, kedy nie je možné od kúpnej zmluvy odstúpiť, Spotrebiteľ v súlade s ustanoveniami § 20 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do štrnástich (14) dní od doručenia Tovaru, pričom ak je objednávky viacero druhov Tovaru alebo dodanie viacerých častí, táto lehota plynie odo dňa doručenia posledného dodania Predmetu objednávky. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je potrebné zaslať Obchodníkovi v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže Spotrebiteľ zaslať na adresu sídla Obchodníka alebo na e-mailovú adresu Obchodníka uvedenú v čl. 3, bod 3.2. týchto VOP.
9.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 9.2. VOP sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať Tovar späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie Tovaru. Ak Spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením Tovaru Obchodníkovi, aj keď Predmet kúpnej zmluvy nie je možné vrátiť vzhľadom na jeho povahu obvyklou poštovou cestou.
9.4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku 9.2 VOP Obchodník vráti finančné prostriedky prijaté od Spotrebiteľa do štrnástich (14) dní od doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy rovnakým spôsobom, ako ich obdržal od Spotrebiteľa alebo na účet, ktorý uvedie Spotrebiteľ vo Vzorovom formulári na odstúpenie od zmluvy. Obchodník je oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Spotrebiteľom pri vrátení Tovaru Spotrebiteľovi aj iným spôsobom, pokiaľ Spotrebiteľovi nevzniknú dodatočné náklady. Ak Spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, Obchodník nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi prijaté finančné prostriedky skôr, ako mu Spotrebiteľ vráti Predmet kúpnej zmluvy.
9.5. Až do prevzatia Tovaru Spotrebiteľom je Obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť kedykoľvek bez udania dôvodu. V takom prípade Obchodník vráti kúpnu cenu Spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu bezhotovostným prevodom na účet určený Spotrebiteľom.
9.6. Ak je Spotrebiteľovi poskytnutý dar spolu s Predmetom kúpnej zmluvy, darovacia zmluva medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom sa uzatvára s podmienkou, že ak Spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva týkajúca sa takéhoto daru prestáva byť účinná a Spotrebiteľ je povinný poskytnutý dar vrátiť Obchodníkovi spolu s vráteným Tovarom.
9.7. Na dary, ktoré sú Spotrebiteľovi poskytnuté, nie je možné uplatniť žiadne práva spotrebiteľa úplne bezplatne. Takýto Tovar spĺňa podmienky Darovacej zmluvy a všetky podmienky darovacej zmluvy podľa platných právnych predpisov.
9.8. Obchodník je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak po uzavretí kúpnej zmluvy vyjde najavo, že objednaný Tovar nie je možné dodať, pretože objednaný Tovar neexistuje a nie je možné ho získať, resp. je možné dodanie Tovaru, ale len za vyššiu cenu, s vyššími nákladmi alebo s inými ťažkosťami, najmä v prípadoch, keď Tovar už nie je vyrábaný alebo nie je dodávaný do Českej republiky alebo sa cena Tovaru od jeho výrobcu, prípadne dodávateľa výrazne zmenila (zvýšila).
9.9. Ak Obchodník odstúpi od kúpnej zmluvy a Spotrebiteľ už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, toto plnenie poskytnuté Spotrebiteľom bude okamžite vrátené späť na účet alebo adresu Spotrebiteľa.
9.10. Poučenie spotrebiteľa o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa Prílohy č. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa v písomnej forme je prístupné na webovej stránke predávajúceho: www.acanaorijen.sk. Spotrebiteľ zaslaním riadnej objednávky potvrdzuje, že sa s týmto Poučením oboznámil a rozumie mu.
10.1. V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.
10.2. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
10.3. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ). Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.1. Ochrana osobných údajov Kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou (Spotrebiteľom), je poskytovaná právnymi predpismi, predovšetkým Nariadením Európskeho Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES, a zákonom č. 18/2018 Z. z., o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Bližšie informácie o podmienkach ochrany osobných údajov, informácie o spracovaní osobných údajov a o právach Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom pri spracúvaní osobných údajov sú sprístupnené v dokumente zverejnenom na webovom rozhraní Predávajúceho „Cookies, podmienky ochrany osobných údajov, Informácie o spracovaní osobných údajov, prístup k osobným údajom“.
12.1. Obchodník nie je vo vzťahu ku Spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexami správania v zmysle ustanovenia § 2 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa. Obchodník si týmto vyhradzuje právo určiť ponúkaný sortiment.
12.2. Spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na dozorný orgán alebo orgán dozoru, t. j. najmä na príslušný živnostenský úrad v sídle Predávajúceho, alebo na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
12.3. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodnú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Tým nie sú dotknuté práva Spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
12.4. V prípade, že kúpna zmluva alebo zákon znamená povinnosť jednej strany oznámiť alebo oznámiť určitú skutočnosť druhej strane, potom takéto oznámenie alebo oznámenie môže byť vykonané aj telefonicky, faxom alebo elektronickou dátovou správou alebo e-mailom, ktorý nemusí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom alebo elektronickou značkou. Takéto oznámenie sa považuje za doručené v čase, keď sa dostane do sféry adresáta a adresát má objektívne možnosť oboznámiť sa s oznámením.
12.5. Kupujúci potvrdzuje, že nie je osobou mladšou ako 18 rokov.
12.6. Pokiaľ sú v jednotlivých ustanoveniach VOP použité pojmy „Spotrebiteľ“ a/-alebo „Obchodník“, tak pre tento vzťah platí špeciálna právna úprava upravená v Zákone o ochrane spotrebiteľa a súvisiacich právnych normách.
12.7. Pokiaľ sú v jednotlivých ustanoveniach VOP použité pojmy „Kupujúci“ a/-alebo „Dodávateľ“, tak pre tento vzťah platí právna úprava spoločná pre Kupujúceho v postavení Podnikateľa, ako aj pre Kupujúceho v postavení Spotrebiteľa.
12.8. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa so znením VOP, vrátane súvisiacich dokumentov (Poučenie spotrebiteľa o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy, Reklamačný formulár) oboznámil, poskytnutým informáciám rozumie a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
12.9. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu VOP, ktoré nadobúdajú účinnosť dňom uverejnenia ich aktualizovaného znenia na internetovej stránke www.acanaorijen.sk.
V Tovarníkoch dňa 8.4.2025
Miroslav Weber
* Čl. 4 ods. 4 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (Ú. v. EÚ L 119, 4. 5. 2016) v platnom znení.
Hľadať: ""